مجله گالری مظهری

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس 

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

یکی از سوالات حاشیه‌ای ذهن، درخصوص لباس عروس، تاریخچه آن است. برای عده زیادی، اطلاع از تاریخچه و سیر تحولی که تاکنون طی شده، بسیار جالب است. گذشته و پیشینه هر چیزی، جذابیت آن را بیش از پیش می‌کند. لباس عروس، یکی از مهم‌ترین لباس‌ هایی است که در بزرگ‌ترین رویداد زندگی‌تان، به تن می‌کنید. رنگ، طرح و نوع پارچه لباس در چنین مناسبت بزرگی، بسیار مهم است. این روزها، رنگ لباس عروس معمولا سفید است. درواقع، نگرانی بابت انتخاب رنگ ندارید، تنها دغدغه، محل خرید، سفارش و مدل لباس عروس است. اما در گذشته، یکی از دغدغه‌های دختر خانم‌ها، علاوه‌ بر سوال همیشگی “چی بپوشم؟” سوال “چه رنگی بپوشم” بود!

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

رنگ لباس عروس

معمولا، شرکت در هر مراسمی، نیازمند تهیه لباسی مناسب برای آن محیط است. جشن عروسی، یکی از جشن‌های بزرگ در زندگی هر دختری است. پوشش مناسب عروس در این روز، لباس عروس است. این لباس در گذشته، به رنگ‌های مختلفی بوده‌است. هر رنگ لباسی، حامل خبری از حال و روز عروس بوده‌است. اما، این روزها، در بیشتر کشورهای غربی، لباس عروس به رنگ سفید انتخاب می‌شود. در کشورهایی مثل چین، اندونزی، هند، ژاپن، فیلیپین و… ممکن است، طبق رسومات قدیم از لباس عروس‌ های محلی و سنتی برای شرکت در جشن عروسی، انتخاب شود. در ایران نیز، عروس‌ هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، از لباس عروس سفید استفاده می‌کنند. در برخی روستاها نیز، عروس با لباسی رنگی و سنتی، در جشن حضور پیدا می‌کند.

لباس عروس در گذشته چگونه بود؟

 

در گذشته، عروسی‌ ها اکثرا برای قشر خاصی از جامعه برگزار می‌شد. درواقع، عروسی‌ های سلطنتی، بیشتر در جامعه مطرح بود. ازدواج افراد عادی، بسیار ساده برگزار می‌شد و عروس‌ خانم‌ها، یکی از بهترین لباس‌ های کمد خودشان را، برای استفاده در جشن عروسی، انتخاب می‌کردند. رنگ لباس عروس، در طبقه معمولی جامعه، چندان مورد توجه نبود. اما در خانواده‌های سلطنتی، بحث کاملا فرق داشت. این خانواده‌ها، ازدواج را چیزی فراتر از پیوند دو انسان می‌دانستند؛ درواقع، ازدواج، پیوند میان دو خاندان، دو فرهنگ و دو کشور محسوب می‌شد. به‌همین دلیل، عروسی سلطنتی، بسیار متفاوت‌تر از سایر جشن‌ها بود. جشنی برای به‌رخ کشیدن مال، دارایی و قدرت.

مدل لباس عروس در عروسی‌ های سلطنتی قدیم

 

لباس عروس در عروسی‌ های سلطنتی قدیم، بسیار انتخاب مهمی بود. درواقع، لباس، نشانه‌ای از شکوه و عظمت عروس، خانواده یا کشور او محسوب می‌شد. نوع پارچه‌هایی که برای دوخت لباس عروس استفاده می‌کردند، از مخمل، ابریشم، حریر و پارچه‌های خاص سلطنتی بود. در آن زمان، جلال و شکوهی که در مراسم عروسی به نمایش گذاشته می‌شد، تاثیر مستقیمی بر سرنوشت و آینده دو کشور یا دو خاندان داشت. رنگ لباس عروس، معمولا به رنگ‌های سلطنتی سبز، آبی و قرمز بود. هرچند، تهیه پارچه‌هایی به رنگ قرمز، ارغوانی و مشکی برای هر طبقه‌ای امکان‌پذیر نبود. زیرا در آن زمان، تمامی پارچه‌ها را، با دست ریسندگی می‌کردند و رنگ کردن پارچه، آن هم به رنگ‌های ارغوانی، مشکی و قرمز، بسیار سخت‌تر بود و در نتیجه هزینه زیادی داشت.

پارچه‌های لباس عروس، گاهی دارای زر‌دوزی و نقره‌‌دوزی بود. هزینه زیادی که برای تولید پارچه‌های دست‌ساز پرداخت می‌کردند، باعث شد، مدل‌ لباس عروس‌ های سلطنتی، بسیار پر پارچه باشد. درواقع، آستین‌های بلند تا روی زمین، دنباله بلند لباس و فرم پرنسسی و پف‌دار لباس عروس، همگی از نشانه‌های لباس عروس سلطنتی محسوب می‌شد. جواهرات ارزشمندی که عروس به همراه داشت، نشان از ثروتی بود که از یک خانواده یا کشور، به خانواده یا کشور داماد می‌آمد. همه این موارد، تاثیر مستقیمی بر این موضوع داشت که، لباس عروس سلطنتی، رنگی به‌غیر از سفید داشته باشد. رنگ‌هایی که جلال و شکوه عروس و طبقه اجتماعی او، مشخص باشد و کاملا، نظر افراد حاضر در جشن عروسی را جلب کند. گاهی میزان جواهرات، آن‌قدر زیاد بود که بخش زیادی از پارچه لباس، زیر آن قرار می‌گرفت. در برخی موارد نیز، برای جلوه بیشتر لباس عروس که به رنگ تیره و تند انتخاب شده‌بود، سنگ‌های ارزشمندی مثل الماس، یاقوت، زمرد و مروارید، روی آن دوخته می‌شد.

مدل لباس عروس در دوران جنگ جهانی

 

یکی از تغییرات مطلوبی که در دوران جنگ جهانی رخ داد، کاهش مصرف‌گرایی و میل به ساده‌زیستی بود. با شرایط نامطلوبی که در دوران جنگ جهانی ایجاد شد، عروس و دامادها، هیچ تمایلی به تجمل‌گرایی نداشتند. بیشتر، ترجیح می‌دادند، برای هم‌سویی با جامعه، لباس‌هایی ساده و کم‌پارچه استفاده کنند. کوکو شنل (COCO Chanel) یکی از برندهای معروف در آن زمان، لباس عروس کوتاه با دنباله بلند را عرضه کرد. این لباس، به رنگ سفید سیمانی بود و همین موضوع، جذابیت فوق‌العاده‌ای برای رنگ سفید ایجاد کرد. اما با شروع جنگ جهانی و شرایط خاص ازدواج در آن زمان، اجاره لباس عروس رواج پیدا کرد. عروس خانم‌ها، زمان محدودی برای برگزاری عروسی داشتند و امکانات محدود بود؛ پس بهترین تصمیم برای دست‌یابی به لباس عروس رویایی‌شان، اجاره آن بود. در بعضی مواقع که عروس و داماد، هر دو آماده رفتن به جنگ بودند، با یونیفرم در مراسم عروسی حاضر می‌شدند.

لباس عروس سفید اولین بار توسط چه کسی انتخاب شد؟

شاید برای‌تان سوال شده باشد که، باتوجه به توضیحاتی که از تاریخچه لباس عروس سفید گفته شد، چطور در گذشته، لباس‌ های رنگی را برای عروسی انتخاب می‌کردند؟ از چه زمان لباس عروس سفید انتخاب شد؟

نخستین لباس عروس سفید به نام ملکه ویکتوریا ثبت شده است، اما قبل‌ تر از او هم ماری یکم اسکاتلند در سال ۱۵۵۹ در مراسم ازدواجش، لباسی سفید به تن کرد.

اما ابداع کننده این رسم، ملکه ویکتوریا بود که بعد از او، همه به تقلید از او، لباس سفید رنگ را برای مراسم ازدواج انتخاب کردند. قبل از ملکه، رنگ هایی که برای لباس عروس در آمریکا و اروپا استفاده می کردند که در مخیله شما نیز نمی گنجد! رنگ هایی نظیر مشکی، قهوه‌ای، خاکستری، آبی و حتی زرد که طرفداران خاص خود را داشت!

در آن زمان ها، قبل از ملکه ویکتوریا، رنگ سفید نشانه پاکی و عفت نبود، بلکه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروسی خود انتخاب می کردند. از طرفی رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود.

باید گفت، لباس عروس‌ ها، پس از قرون وسطی، کمی عادی‌تر شد. رنگ محبوب برای بیشتر لباس ها، رنگ آبی بود. این رنگ، نمادی از پاکی، صداقت و زیبایی به حساب می‌آمد. لباس عروس آبی، انتخاب بیشتر عروس‌ های آن دوره بود. اما ملکه ویکتوریا، در سال 1840 میلادی، زمان ازدواج با پسرعموی خود آلبرت، ، رنگ سفید را به‌عنوان نمادی از صداقت، پاکی و راست‌گویی خود انتخاب کرد. این کار، به‌نوعی سنت‌شکنی محسوب می‌شد. اما طولی نکشید که لباس عروس سفید، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عروس‌ خانم‌ها شد.

نماد رنگ لباس عروس در قدیم

 

در گذشته، لباس عروس، به رنگ‌های مختلفی وجود داشت. درواقع، رنگ سفید، نشان از غم و اندوه بود و معمولا در مراسم سوگواری استفاده می‌شد. لباس عروس‌ ها، رنگ‌های متفاوتی داشتند و هرکس بنا بر هدف خود، یکی از این رنگ‌ها را انتخاب می‌کرد. لباس عروس آبی، نشان از صداقت همیشگی عروس‌ خانم بود. لباس عروس قرمز، نشان از آرزوی مرگ عروس برای خودش بود. لباس عروس زرد، نمادی از شرم عروس بود. لباس عروس طوسی، خبر از رفتن عروس به راهی دور بود. لباس عروس قهوه‌ای، به معنای زندگی عروس در خارج از شهر بود. لباس عروس صورتی، به‌معنای این بود که روح عروس در معرض گناه قرار خواهدگرفت. لباس عروس سیاه، به معنای احتمال برگشت عروس بود. اما بعدها، لباس عروس سفید به تعبیری، نمادی از بکارت، صداقت و پاکی شناخته‌ شد.

لباس عروس رنگی در کشورهای مختلف

 

همان‌طور که اشاره کردیم، لباس عروس رنگی در کشورهای بسیاری رایج است. لباس عروس هندی، معمولا صورتی و قرمز رنگ است. در مغولستان نیز، لباس عروس به رنگ‌های روشن و شاد است، اکثر عروس‌ها رنگ طلایی و قرمز را انتخاب می‌کنند. در ژاپن نیز، این لباس، معمولا کیمونوی سفید است و گاهی در اواسط مراسم، این لباس را عوض کرده و کیمونو قرمز رنگ می‌پوشند. لباس عروس‌ چینی نیز، قرمز‌رنگ است. آن‌ها معتقدند، این رنگ ارواح شیطانی را دور می‌کند.

لباس عروس سفید در عصر جدید

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

 

 

این روزها، عروس خانم‌ها، معمولا برای جشن عروسی، لباس سفید انتخاب می‌کنند. اگر علاقه زیادی به رنگ‌های دیگر داشته‌باشند، معمولا آن را جهت استفاده در مراسم نامزدی و عقد انتخاب می‌کنند. عکس‌های فرمالیته نیز، بهترین فرصت برای پوشیدن لباس‌های رنگی است که می‌توانید باسلیقه زیاد، آن را تدارک ببینید. اگر جزء عروس‌ خانم‌های این روزها باشید، حتما می‌دانید که، در تمامی مزون‌‌های لباس عروس، لباس‌ های سفید موجود است. شاید طیف مختلفی از رنگ سفید را در این لباس‌ ها مشاهده کنید. اما کلیت ماجرا، رنگ سفید است.  این رنگ لباس، زیبایی و شکوه فوق‌العاده‌ای برای‌تان ایجاد می‌کند. زیبایی در عین سادگی، جذابیت فوق‌العاده‌ای است که هر دختری علاقه‌مند به دست‌یابی به آن است.

چرا لباس عروس سفید طرفدار دارد؟

 

لباس عروس سفید، یکی از المان‌هایی است که از کودکی آن را دیده‌ایم. درواقع، رویاهای کودکی اکثر دختر بچه‌ها، همین لباس عروس سفید رنگ است. گاهی دختربچه‌ها، برای مهمانی، لباس عروس بچه‌گانه می‌پوشند، تا حس‌و‌حال درخشیدن و زیبایی را تجربه کنند. به‌ همین‌دلیل، لباس عروس سفید پس از این‌ همه سال، همچنان از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته ‌باشید. با داشتن چنین لباس فوق‌العاده‌ای، زیبایی چهره، موها، استایل و زیورآلات و سرویس طلا و جواهراتتان، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. پس در انتخاب این رنگ جذاب به‌عنوان لباس عروس، اصلا شک نکنید. مدل مناسبی انتخاب کنید تا در شب عروسی بدرخشید.

نکات مهم در انتخاب لباس عروس

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

 

انواع لباس عروس
مدل A-Line
لباس عروس فنردار
لباس عروس ستونی
لباس عروس دم ماهی
لباس عروس سلطنتی
لباس عروس یقه دلبری
لباس عروس یقه هالتر
لباس عروس یقه هفت و لباس عروس یقه خشتی
لباس عروس بدون سرشانه
مدل یک طرفه
لباس عروس کوتاه
لباس عروس آستین اسقفی
لباس عروس مینیمال
معیارهای انتخاب لباس عروس
کیفیت پارچه
طراحی لباس
تناسب لباس با اندام
فصل و فضای برگزاری مراسم
لباس عروس توردار
نکات مهم انتخاب لباس عروس
انتخاب لباس عروس با توجه به فرم اندام شما
انتخاب 1
انتخاب 2
انتخاب 3
انتخاب 4

انتخابِ لباس عروس، کاری بسیار جذاب و هیجان انگیز است؛ اما استرس زیادی را نیز به همراه دارد. همه دوست دارند لباس عروسی کامل، زیبا و بی نقص داشته باشند و در مراسم عروسی شان بدرخشند. انتخابِ لباس عروس، مسئله ای شخصی و سلیقه ای است.
عروس اجازه دارد هر لباسی را که دوست دارد برای این شب بزرگ زندگی اش انتخاب کند؛ اما اگر هنگام انتخابِ لباس عروس، یک سری عوامل را در نظر بگیرید، می توانید انتخاب بسیار بهتری داشته باشید.

انواع لباس عروس

لباس عروس، انواع و مدل های مختلفی دارد. هر کدام از این مدل ها، ویژگی های مختص به خودشان را دارند و برای اندام ها و سلایق خاصی مناسب هستند. در ادامه، برخی از انواع لباس عروس را معرفی خواهیم کرد.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

مدل A-Line

مدل A-Line ، از محبوب ترین مدل ها برای لباس عروس به شمار می رود. لباس عروس های A-Line از بالا تنگ هستند و هرچه به سمت پایین می آیند، به تدریج گشادتر می شوند؛ درست مثل حرف A لاتین. دامنِ گشادِ این مدل باعث می شود که کمر شما باریک تر از اندازۀ واقعی اش به نظر برسد.
مدل A-Line برای بیشتر اندام ها مناسب است؛ به خصوص برای زنانی که اندمی گلابی و سیب شکل دارند.

 

لباس عروس فنردار

لباس عروس فنردار، شبیه لباس سیندرلا و لباس مجلل پرنسس هایی است که در کارتون ها می بینیم. لباس عروس فنری، بسیار شیک و مجلل است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این مدل لباس عروس برای مراسم های بسیار مجلل و سنتی مناسب اند؛ همچنین، عروس هایی که دوست دارند در این شب خاص از زندگی شان مثل پرنسس باشند و بدرخشند، می توانند این مدل را انتخاب کنند. دامن پفدار این مدل لباس عروس باعث می شود که کمر، بسیار باریک تر از اندازۀ واقعی اش به نظر برسد؛ از این رو، اندامتان در این لباس، بسیار زیباتر خواهد بود.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس ستونی

لباس عروس ستونی یا استوانه ای، از مدل های بسیار خاص و شیک به شمار می رود. این مدلِ خاص، گزینۀ بسیار مناسبی  برای عروس های لاغر و همچنین عروس های با اعتماد به نفسی است که برایشان مهم نیست کمرشان باریک تر به نظر برسد یا نه. یادتان باشد که اگر راه رفتن با لباس های تنگ برایتان دشوار است، بهتر است به سراغ این گزینه نروید، چرا که معمولاً دامن¬شان تنگ است و راه رفتن را دشوار می کند.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس دم ماهی

لباس عروس های مدل دم ماهی، بسیار زیبا و شیک هستند و همان طور که از نامشان پیداست، قسمت پایین دامن¬شان کاملاً شبیه دم ماهی است. این مدل لباس عروس، برجستگی های اندام را به شکلی بسیار زیبا نمایش می دهد. این لباس نیز گزینۀ مناسبی برای عروس های خوش اندام و همچنین، عروس های با اعتماد به نفسی است که برایشان مهم نیست خوش اندام تر به نظر برسند یا نه. برخی از لباس های مدل ماهی، درست از زیر زانو گشاد می شوند و برخی دیگر کمی بالاتر از زانو گشاد می شوند.
در این مورد نیز اگر راه رفتن با لباس های تنگ برایتان دشوار است، بهتر است به سراغ این مدل نروید و لباس عروسی با دامنِ گشاد انتخاب کنید.

 

لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی، درست از زیر سینه و بالای کمر گشاد می شود و باعث می شود پاهای شما کشیده تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. این مدل لباس عروس، گزینۀ بسیار مناسبی برای زنانی است که قدشان چندان بلند نیست، چرا که باعث می شود بلندتر و کشیده تر به نظر برسند.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس یقه دلبری

لباس عروس یقه دلبری، درست شبیه به قسمتِ بالای شکلِ قلب است. لباس عروس یقه دلبری، بسیار زیبا و شیک است. این مدل لباس عروس، هم برای عروس هایی با سینۀ کوچک مناسب است و هم برای عروس هایی که از سینه های بزرگی برخوردارند.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس یقه هالتر

یقه هالتر، یکی دیگر از یقه های پرطرفدار برای لباس عروس به شمار می رود. لباس عروس های یقه هالتر، انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال، برخی از آن ها پشت ندارند. این یقه برای عروس هایی که گردنی بلند و کشیده دارند، بسیار مناسب است. لباس عروس های یقه هالتر برای عروس های مدرن و همچنین عروس هایی که دوست دارند زیبایی شانه ها و بازوهایشان را به نمایش بگذارند، گزینۀ بسیار مناسبی به شمار می رود.

لباس عروس یقه هفت و لباس عروس یقه خشتی

از انوع دیگر یقه ها می توان به یقه هفت و یقه خشتی اشاره کرد که بسیار ساده، شیک و پرطرفدار هستند. شما بسته به سلیقه تان، می توانید آن مدل ها را نیز انتخاب کنید.
یقه خشتی، یادآور دهۀ 1990 است و در دهۀ اخیر نادیده گرفته شده است؛ اما از سمت طراحان، پیش بینی می شود که این مدل یقه نیز دوباره مثل قبل، پرطرفدار شود. این مدل، هم برای زنان با سینه های بزرگ مناسب است و هم برای زنان با سینه های کوچک.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس بدون سرشانه

لباس عروس بدون سرشانه، از آن مدل های بسیار شیک و مسحورکننده است. این مدل مدرن و زیبا، گزینۀ بسیار مناسبی برای عروس هایی است که گردنی ظریف و بلند دارند و استخوان ترقوه شان پیداست.

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

مدل یک طرفه

اگر طرفدار لباس های مدرن و خاص هستید، لباس عروس یک طرفه، گزینۀ بسیار مناسبی برای شما به شمار می رود. این لباس ها تقارن ندارند و توجه ها را به سوی بالاتنۀ لباس شما جلب می کنند.

<<برای دیدن نمونه کارهای گالری عروس بر روی لینک گالری مظهری کلیک کنید>>

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس کوتاه

لباس عروس های کوتاه نیز از لباس عروس های بسیار شیک و خاص هستند و روز به روز، به شمار طرفداران آن ها افزوده می شود. پیش بینی می شود که لباس عروس کوتاه نیز در گروه پرطرفدارترین مدل ها قرار بگیرد. لباس عروس های کوتاه، فرصت خودنمایی را به کفش هایتان نیز می دهند؛ از این رو، می توانید زیباترین کفش ها را برای همراهی با این لباس ها انتخاب کنید.

<<برای دیدن نمونه کارهای گالری عروس بر روی لینک گالری مظهری کلیک کنید>>

لباس عروس آستین اسقفی

آستین اسقفی نیز از آن مدل های شیک و پرطرفدار است که از سال 2011، طرفداران بیشتری پیدا کرد؛ درست زمانی که کیت میدلتون این مدل آستین را برای لباس عروسش برگزید. اگر به دنبال مدلی خاص و متفاوت هستید، حتماً به این مدل نیز فکر کنید. این مدل آستین، ظاهری بوهمی و کلاسیک به لباستان می بخشد و آن را شبیه لباس عروس قصه ها می کند.

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

لباس عروس مینیمال

اگر از طرفداران استایل مینیمال هستید، می توانید لباس عروستان را نیز به همین سبک انتخاب کنید. لباس عروس های مینیمال، بسیار ساده هستند و سال هاست که بسیار پرطرفدارند. لباس عروس های مینیمال، مدرن هستند و هیچ گونه تزیین و توری ندارند.
اگر دوست دارید لباس عروس مینیمال تان کمی متنوع باشد و زیادی ساده نباشید، می توانید آستین پف دار را برای آن انتخاب کنید.

<<برای دیدن نمونه کارهای گالری عروس بر روی لینک گالری مظهری کلیک کنید>>

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

معیارهای انتخاب لباس عروس

انتخابِ لباس عروس، کار حساس و دشواری است؛ اما اگر مراحل انتخابِ لباس عروس را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و معیارهایی را در نظر داشته باشید، این انتخاب، به مراتب برایتان آسان تر و حتی شیرین تر خواهد شد.

کیفیت پارچه

هنگامِ خریدنِ لباس عروس، پیش از هر چیزی باید به کیفیتِ پارچۀ به کار رفته در دوختِ آن دقت کنید. پارچۀ ابریشمی یکی از بهترین گزینه ها برای دوختنِ لباس عروس است، چون بسیار بادوام و همچنین زیبا است. یادتان باشد که فقط پارچۀ رویی لباس نیست که اهمیت دارد، بلکه باید لایۀ زیری یا آستر لباس عروستان نیز جنس خوب و باکیفیتی داشته باشد.

تناسب لباس با اندام

لباس عروس باید کاملاً متناسب با اندامتان باشد، نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. لباس عروس متناسب با اندامتان باعث می شود در این روز بزرگ زندگی تان، بدرخشید! بهتر است مدل لباس عروستان متناسب با اندامتان باشد تا مجبور به انتخابِ لباس های خیلی گشاد یا خیلی تنگ نشوید.

فصل و فضای برگزاری مراسم

بهتر است هنگام انتخاب لباس عروستان، به فصل و محل برگزاری مراسم توجه داشته باشید.

لباس عروس توردار

تور جلوۀ خاصی به لباس عروس شما می بخشد. اگر قصد دارید لباس عروس توری یا مزین شده با تور را انتخاب کنید، حتماً به نحوۀ دوخت تور دقت کنید. تور باید کاملاً با دقت و ظرافت دوخته شده باشد.

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

همه چیز درباره تاریخچه لباس عروس و نکات مهم در انتخاب لباس عروس

نکات مهم انتخاب لباس عروس

•    انتخاب و خریدِ لباس عروس را به دقیقۀ آخر موکول نکنید. آماده شدنِ لباس عروس حداقل شش ماه زمان می برد؛ از این رو، بهتر است از یک سال قبل از مراسم عروسی تان به فکر انتخاب و سفارش دادنِ آن باشید.
•    هنگام خریدنِ لباس عروس، به فروشگاه هایی سر بزنید که قیمت هایش متناسب با بودجۀ شماست.
•    برای انتخاب لباس عروس، به فروشگاه ها و مزون هایی سر بزنید که رفتارِ کارکنان با شما خوب است و در آنجا احساس آرامش دارید. چنین فضایی، انتخاب را برای شما آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

انتخاب لباس عروس با توجه به فرم اندام شما

هر مدل لباسی برای هر مدل اندامی مناسب نیست! این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. این موضوع در مورد لباس عروس نیز صدق می کند. لباس عروس شما هر چقدر هم که زیبا و گران قیمت باشد، اگر متناسب با اندامتان نباشد، زیبایی اش پیدا نخواهد بود؛ به عنوان مثال، باید بدانید که می خواهید لباس عروستان، کمرتان را باریک نشان دهد یا خیر و اینکه می خواهید انحناهای بدنتان پیدا باشد یا خیر.

انتخاب 1

اگر قسمت ران و باسن شما پهن تر از شانه هایتان است، این یعنی اندامتان گلابی شکل است. در چنین حالتی، باید به دنبال لباس عروسی باشید که توجه ها را به سوی پایین تنه تان معطوف کند، نه کمرتان. در چنین حالتی، بهتر است لباس عروس های فنردار را انتخاب کنید. اگر مراسمتان خیلی رسمی نیست و به دنبال لباس عروسی ساده تر هستید، لباس عروس های آستین دار می تواند گزینۀ بسیار خوبی برایتان باشد. لباس عروس های بدون سرشانه و  آستین افتاده نیز گزینه های خوبی برای شما هستند.

 انتخاب 2

اگر سینه های بزرگ و کمر باریک دارید و عرض شانه ها و باسنتان برابر است، اندام شما شبیه ساعت شنی است. اگر چنین اندامی دارید، می توانید انحناهای زیبا و طبیعی بدنتان را با یک لباس مدل ماهی به نمایش بگذارید. لباس عروس هایی که از قسمت پایین زانو گشاد می شوند، گزینۀ بسیار مناسبی برای این اندام هستند؛ اما همان طور که پیش تر گفتیم، اگر با راه رفتن با دامن های تنگ مشکل دارید، بهتر است به سراغ این مدل نروید و به سراغ دامن های گشاد بروید.

انتخاب 3

اگر شانه هایتان پهن است و اندامتان شبیه مثلث برعکس است، باید به سراغ لباس هایی بروید که توجه ها را به سوی پایین تنه تان جلب کنند. لباس عروس های سلطنتی و مدل ماهی، گزینه های بسیار مناسبی برای شما به شمار می روند. این مدل، قد شما را بلندتر و اندامتان را کشیده تر نشان می دهد. در این حالت، لباس های یقه هقت نیز می توانند بین بالاتنه و پایین تنه تان توازن برقرار کنند.

انتخاب 4

اگر اندامتان سیب شکل است؛ یعنی بالاتنه تان عریض تر از پایین تنه تان است، باید لباسی را انتخاب کنید که بالاتنه ای تنگ داشته باشد و از کمر به پایین گشاد شود. لباس های A شکل، گزینۀ بسیار خوبی برای چنین اندام هایی به شمار می روند. دامن لباس های A-Line به اندازۀ دامن لباس های فنری، پفدار نیست؛ از این رو، گزینۀ بسیار مناسبی برای اندام های سیب شکل به شمار می رود.

<<برای دیدن نمونه کارهای گالری عروس بر روی لینک گالری مظهری کلیک کنید>>

با ما خاص بودن را تجربه کنید
مجموعه گالری مظهری فعالیت خود را در سال ۱۳۳۷ آغاز نمود و امروزه با استفاده از تجربه سه نسل  و با بهره گیری از تیمی متخصص، اجناسی لایق بانوی ایرانی تولید و یا بدون واسطه وارد می‌کند. تمام اقدامات مجموعه در زمینه تولید تاج و کفش، با کمک مجرب ترین متخصصان ،برترین طراحان بین المللی و الگو برداری از نفیس ترین کالکشن های کفش و تاج عروس جهان می‌باشد.
گالری مظهری در لاین های تولیدی خود همواره سلامتی و کیفیت را در کنار زیبایی حفظ کرده است و به هیچ وجه به خاطر کاهش هزینه، کیفیت را کم نکرده است.

گالری مظهری مرجع تخصصی ارائه دهنده ملزومات عروس از جمله کفش عروس، تاج عروس، لباس عروس، جواهرات، اکسسوری خاص، غنچه عقد و غیره می‌باشد.

مجموعه ما از دیرباز تاکنون همواره در پی جلب رضایت شما عزیزان بوده است و امروز پس از ۶۰ سال حضور پر رنگ در این عرصه، در تلاشیم تا تمام دغدغه های عروسان را به حداقل بر​سانیم.

<<برای خرید و گرفتن مشاوره میتوانید با مشاوران و طراحان گالری مظهری در ارتباط باشید>>

<<برای دیدن نمونه کارهای گالری عروس بر روی لینک گالری مظهری کلیک کنید>>

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام : gallerymazhari_underwear

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *